… Expert. Partner. Vernieuwer
Crown Van Gelder is een papierfabriek in Velsen. Zij produceren jaarlijks rond de 200.000 ton papier. De directie vroeg ons een nieuwe uitstraling te ontwikkelen voor de gehele interne communicatie. Toen we daarmee wilden starten bleek dat veel medewerkers die ‘op kantoor’ werkten eigenlijk beter wilden begrijpen wat hun collega’s ‘aan de machines’ precies deden, en vice versa. We hebben een campagne bedacht om de mensen dichter bij elkaar te brengen. De dragende slogan van de campagne is Ik ben Crown Van Gelder. Expert. Partner. Vernieuwer. We merkten namelijk dat alle medewerkers, zonder uitzondering, trots zijn op het werk dat ze doen. Vanuit die gemeenschappelijk grond zijn we verder gaan uitbouwen.
Stickers op de deuren
De fabriekshal en de kantoren worden gescheiden door de zogeheten ‘blauwe deuren’. Dit was zowel fysiek als figuurlijk een drempel tussen de verschillende afdelingen van de fabriek. Met stickers ‘je kunt bij mij de deur plat lopen’ tot ‘hier wordt ook ’s nachts gewerkt’ sporen we de medewerkers aan ook eens aan de andere kant van de ‘blauwe deur’ een kijkje te nemen. De hele campagne werd gepresenteerd tijdens een medewerkersevent, met foodtrucks en entertainment. Aan het eind kregen alle medewerkers een bedrijfsjack met daarop Expert, Partner of Vernieuwer gedrukt. Want trots op Crown Van Gelder zijn ze!
Het grootste succes van de campagne is de wekelijkse vlog. We hebben medewerkers bereid gevonden om over hun werk te vloggen. De onderwerpen lopen uiteen van veiligheid tot financiën en van het vervangen van een lijmrol tot magazijnrobots. De medewerkers zijn er erg enthousiast over, er zijn inmiddels al meer dan zestig vlogs gemaakt!